Daisypath Friendship tickers

Saturday, August 11, 2012

BiroTataNegara

Hehehehehey assalamualaikum semua :) Alhamdulillah kite dipertemukan lagi oleh Allah SWT.Okay kali nie nak cerita pasal pengalaman pegi BTN atau kate  panjangnye Biro Tata Negara di Kem Bina Negara,Meru.Hmme,kebiasaannya ape yg kite fikirkan bile seseorang tu sebut pasal BTN? Mungkin dr cerita memb2 yg lepas,

"Kau dgr jela ape yg diorang ckp" atau
"Kau tahan jela,tau2 jelakan BTN tu",

atau mungkin ade bende2 negatif lain yg sering diperkatakn ttg BTN nie.So,ape sebenarnye kursus nie nak? Pada pandangan saya,first time dpt surat pegi BTN tu rase mcm "Argh! BTN! malas doh,series.buat ape lah BTN2 nie.kene 'brainwash' lah gamaknye" haha

But,lepas ikut kursus nie,byk perkara positif yg saya dapat selain drpd perkara negatif tu (ofcos lah ade) saya tolak tepi lah.Tapi ape yg penting,lepas hadiri kursus tuh saya merasakan yang saya mempunyai tanggungjawab yg besar untuk mempertahankan dan memperjuangkan agama islam di Malaysia di samping membantu bangsa melayu itu sendiri.Bukannya racist,tapi kebelakangan nie tgk ramai budak melayu hanyut dgn dunia,malas belajar,ponteng kelas,masalah sosial sane masalah sosial sini.Dah tu,yg nak pergi belajar agama pulak di tapis2,dikurangkan.So,now it's up to us to stand up and defend islam and not to break it into pieces like what we r doing now by making islam no more feared by others.Aiwah,speaking pulak.HOHOHO So,saya harap lah siapa2 yg akan di-BTN-kan lepas nie jgn lah memandang yg negatif.Bende2 negatif kat sana mmg ada and kadang2 sakit hati jugak tapi kalau boleh kita ambillah input2 yg positif dan membina.So lastly,saya nak igtkan kpd rakan2 supaya jgn percaya 100% maklumat yg korang dgr.Investigate,periksa,check dulu sebelum kite mempercayai sesuatu maklumat tu.Akhir kalam,saya memohon maaf jika ade sebarang kesalahan tutur kata atau bahase yg menyinggung.Jumpe lagi di lain post,ASSALAMUALAIKUM :)

#"Tembak komunis senang jee"-Pak Rani


No comments:

Post a Comment